tirsdag den 19. april 2016

   DYREHOLD
 
 
Jeg har valgt at holde græshopper som dyrehold. Jeg har købt 10 stk. i plant o rama, terrariet gjorde jeg klar med grene de kunne kravle i og plantede græs i nogle bunde fra mælkekartoner.
Det er Europæiske vandregræshopper (Locusta migratoria).
Jeg har valgt at holde mine græshopper på mit arbejde så mine elever kan følge med i hvad der sker og vi kan lave forskellige opgaver omkring græshopper.
 
 
Her er terrariet klar og venter på sine nye gæster.
 
Så ankom de 10 nye beboer til deres nye hjem.
 
En af drengene i min klasse studere med stor fornøjelse græshopper.
 
Så skete det...... en af græshopperne har spist sig så stor at den ikke længere kunne være i sin skal, og har skiftet hamp, desværre skete det mens vi ikke var i klassen.
 
Her er så den "nye" græshoppe, som nu er den største i flokken.
 

1 kommentar:

  1. Hej Mikkel! Super med opleveleserne, reflekter gerne over hvad børnene kan få ud af at holde græshopper. Mvh Ib

    SvarSlet